2009-10-14
 21:08:44

droger i hålan..,

På bussen påvägen hem idag, hörde jag en tjej prata i mobil om att hon var påväg hem från polisstationen. Uppenbarligen frågade personen i andra änden vad hon hade gjort där eftersom hon började med en lång utläggning om hur hon blivit hämtad från skolan för att de trodde att hon langade narkotika. Herregud, jag menar. Hon blev hämtad från sin SKOLA; flickan var inte mer än 17-år och hon misstänks för att ha LANGAT knark. Rent knark.

Jag tjuvlyssnade lite till och hon berättade för personen i telefonen att de inte hittat något om langningen men att de tagit de 17g hon hade haft på sig.

Sick.

I tidningen för ett tag sen stod det om att vår lilla håla drabbats av en våg av narkotika bland ungdommar, men jag brydde mig inte så mycket. Tänkte något i stil med "de överdriver alltid" eller liknande.

Men vart är vi påväg? Hm, jag vet inte och kan inte svara på det. Jag vet bara att jag aldrig ska testa droger.

Precis som jag innnan alltid sa, "Jag ska aldrig cykla utan hjälm" eller "Jag ska aldrig ljuga för mina föräldrar". Och hur har det gått med det?

Usch, nu börjar jag bli mörkrädd

Kram



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: