2009-10-30
 11:54:13

Vidovic:arna och tidningstjuven

Vi har fått ovälkommna påhälsningar här hemma. Varje morgon är det någon som plockar vår tidning ur brevlådan, helt sjukt kan det tyckas. Allt började förra veckan med att det inte fanns någon tidning i brevlådan på morgonen, så mamma ringde till Sydsvenskan och de kom hit med en ny. Men dagen efter var det samma sak igen, mamma ringde dit, de kom hit med en ny, och allt upprepade sig igen. Men när tidningen var borta dagen efter igen ringde hon till kundtjänst istället och de intygade att de varit och lämnat tidningen både den stundande dagen och dagarna innan. Då började spekulationerna, vem går upp så tidigt för att sno tidningen?

Eftersom tidnings utbärarna kommer vid halv fyra på morgonen måste det ju ha skett efter det och innan halv sju då mamma går ut för att hämta den. Personen har altså drygt tre timmar på sig att ta den. hm, ett mysterium?

I alla fall, imorse när jag vaknade för att jag var törstig gick jag ut i köket för att dricka, och vad ser jag? Vid vår brevlåda står en man i täckjacka. Inte så konstigt egentligen, om det inte varit för det faktum att klockan var halv fem på morgonen. Yrvaken som jag var tänkte jag inte på att det kunde ha något samband med tidningsstölden utan tänkte bara att han var morgonpigg och så kröp jag ner i sängen igen. Eller egentligen kröp jag upp i sängen, jag har ju loftsäng ;).

Imorse insåg jag att mannen kunde ha något med tidningsnorparen att göra, då tidningen var: borta.

Ih, jag älskar när det händer något spännande! Imorgon ska jag upp TIDIGT och spana =D

Ha en bra fredag!

Kram



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: