2009-10-19
 11:07:49

Vintagekärlek.

(som rubriken säger)

Dessa vackra prylar, gamla med historia. Kära är vad dem är.
Speciellt skrivmaskiner, från tidigt 60-tal som bara väntar på att jag ska börja klinka på dem. Skriva obegripliga meningar och ord, bara för att se Courier New bokstäverna sakta pryda pappret. Och ljudet! Åh, dessa mysiga ljud.

Jag måste verkligen få tag på en skrivmaskin, en såndär i hårdplast. En rosa.
Någon som vet vart man kan få tag på dem?

Vilken inspirations källa, tänk vilken makt och betydelse varje ord får när det inte finns marginaler för att bara trycka på delete. Och så finns ju alla texter på papper direkt och inte på någon bortglömd hårddisk.

Jag SKA hitta en. En rosa.




Kram


camillaaaa
PUBLICERAT: 2009-10-20, 19:50:46

mohahahaha jag har en skriiivmaskin, och om man bortser från att bläcket på dom där rullarna e slut så funkar den priima (eehh fast vissa bokstäver fastnar lixom uppe, men bortsett från de... ;))



o färgen e lixom en liten kluring, se e typ en blandning mellan jaduu grön vit gul fast mest smutsigt ljus mörk grön...


Jennifer la bloggmaster
PUBLICERAT: 2009-10-23, 20:22:38

Vi hade oxå en innan, men den har mystiskt nog (?) försvunnit, men det gör inget. Den var smutsgul och alla bokstäver hakade in i varandra..



Jag vill ha en fiin rosa som fungerar ^^



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: