2010-03-20
 18:08:31

organiserad röra.

Vi renoverar här hemma just nu; ett nytt badrum ska det bli, men än så länge ser att bara ut som en storstor krater. Fula långa pappersremsor ligger utspridda lite här och var för att skydda golvet och hela entrén är fullkomligt belamrat av lådor med kakel i och nästan monterad badrumsinredning. Fint blir det säkert till slut, jag har bara lite svårt att se det just nu. Mamma pekar och visar, men näe. Jag ser mest fula betongkladdade väggar och ett nästan kaklat golv.

Jag stör mig på renoveringen, absolut inte det förmodligen ursnygga resultatet, utan renoveringen. Jag hittar ingenting, allt jag dumpar runt om i huset flyttas till platser som jag inte riktigt väntat mig att de ska flyttas till. Tidigare har teorin "dumpa-återfå" fungerat väldigt bra, jag har kunnat lägga skolböcker lite varstanns och liknande saker som jag bara inte orkat ta hand om, och så har jag sedan på något magiskt sätt kunnat hitta dem på mitt rum sen. Utan att jag själv behövt städa upp det.

Då var det en fungerande kombination: stökigt + rent = sant, men nu går det inte riktigt ihop, för den någon
som tidigare utfört den där magiska handlingen att förflytta mina saker till sina platser, är för tillfället upptagen med att måla tak och sopa upp gipsbitar.

Så nu hittar jag verkligen inte någonting, inte kan man väl förvänta sig att jag ska komma ihåg var jag dumpar saker och ting?

Love



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: