2009-11-27
 21:33:03

Fredagskväll.

Det är familjekväll idag, och det firas med en kaloribomb à la Jennifer. Värsta smarrigt, även om jag kanske inte hyllar familjekvällar sådär jättemycket, är jag så trött att jag inte bryr mig idag. Det har varit en låång vecka... även om det känts som den gått väldigt fort så har den varit uttröttande och det är skönt med helg.

Kaloribomb*

Du behöver:
Glass, gärna olika smaker.
Strössel
Mjölkchoklad
chokladsås (varm eller kall) 
 
Några modiga hungriga (!) testare.

Börja med att ta fram glassen ur frysen:




Rippla chokladsås i botten på skålarna och klunka upp glass. (snåla icke!)






Blanda i mjölkchokladen och rippla även lite choklad sås på toppen,
"krydda" med valfritt strössel alt, något annat lite mer kreativt och njut
av att massakrera din skapelse.










Mätta hälsningar
JeffyPeff*;

*Ja, det ligger något i namnet Kaloribomb trots allt, men alla viktfunderingar osv. bör inte ägnas en tanke under yummy intaget (eller efter för den delen) det bidrar till en besk eftersmak.

Tack för mig, ät och njut! Det kommer i alla fall jag göra :)



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: