2009-11-02
 20:16:49

Lala, läs inte här (A)

Det oundviklig sker alltid
Vid dess angivna
Tidpunkt
Aldrig försent
Eller för tidigt
Utan,
Precis då det är tilltänkt att ske
Och med inga som helst dröjsmål
Men tänk om jag säger
Att det finns genvägar ?
Som till och med kommer att
Lura
Ödet ?
Skulle du följa mig i mina fotspår då?

~*~*~
Vattnet från fönsterbrädan droppade ner i tunga fantasilösa bubblor som krossades mot asfalten nedan för och tillsammans med andra likasinnade vattendroppar, bildade en pöl. Fångad av scenen följer hon rörelserna på trottoaren, långt där nere med blicken. En vilsen skata satte sig för att dricka i vattenpölen och inte heller den undkom hennes blick.


___________________________


Jag har börjat på en novell :), men jag vet inte hur jag ska slutföra den, eller fortsätta på den. Det här ska inte bli någon "jag orkar inte skriva ett slut så I'll kill them all" novell. Nej, I'm goin' to trick u all! Mohahah.

Hur tycker ni den ska fortsätta?

Kram



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: