2009-11-13
 21:08:36

New Moon, och där föll poletten ner...

Två svenska tjejer ~17 sitter på uteserveringen och diskuterar hur de ska undvika tiggare som kommer fram till borden.
Tjej 1: De frågar ju alltid om man förstår tyska eller engelska, så vi borde ju svara på ett annat språk.
Tjej 2: Ja! Vi svarar på franska.
Tjej 1: Men jag kan ju inte franska…
Tjej 2: Eller jag vet, ryska! Typ ba "Njet". Jag kan säga hej på ryska också.
De övar en stund på att säga hej och nej så det låter ryskt nog. Efter ett tag stannar tjej 1 upp.
Tjej 1: Eller så svarar vi bara på svenska…


____________________


:) Den här tjuvlyssningen fick mig att associera till min och Camillas idé till att komma in på New Moon (vi är ju inte 15...) Vi hade tänkt prata på Kroatiska med varandra (Jag ska lära henne random ord, behöver inte ens ha sammanhang) och så ska vi gå fram som vanligt och lämna över biljetterna till de som river, men grejen är den att om de stoppar oss och frågar om leg. så ska vi se helt oförstående ut och om de då ber oss på engelska så kör vi:

Ja njet understand you, och så ska vi se otroligt  oförstående ut.

Vad tror ni, kommer vi in?

(om vi inte gör det, får ni aldrig veta det. Då ska jag kolla på alla sneakpeaks som finns och om någon frågar om den var bra så ska jag bara, Jaaaaa, helt perfekt.)  Men det kommer ju aldrig hända.


Kram



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: