2009-11-29
 19:36:40

Skissar.

Ja, ni läste rätt. Jag som inte ritat på år sitter verkligen och skissar. Kanske inte sådär jätte överdrivet seriöst, jag underhåller mig genom att se hur många karaktärer jag kan få ut ur en teckning. Hittills är jag uppe i tre, oj vilket drag...

:)

Grund:

Ska det bli en munk?



Neeej, såklart inte. Det blev en träslöjdslärare ist.



Fast det är ju inte slut där. Till sist blev det en pilsner drickande bibliotikarie, hah.




Oj, vad fail. Jag lovar, jag ska rita något seriöst och lägga upp på bloggen :) Men det känns inte lönt, kameran gör ändå inte bilderna någon rättvisa.
Nu i novembermörkret är det jättesvårt att fota teckningar eftersom jag behöver använda blixt i brist på ljus. Och med blixt försvinner de flesta kontrasterna och skuggningen, och utan blixt blir bilden mörk och gul i tonen. Så därför fotar jag med halvblixt för att få något slags "mellanläge" men det blir inte bra ändå.

(bilderna är ritade med vanlig blyertspenna^^, så skitsamma)

Haha, jag skrattar fortfarande åt den lilla "karaktärsförändringen". Uppenbarligen är jag en nolifer, nyhet? ;)

Ha en mysig Söndagskväll!

Kram



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: