2009-11-01
 13:56:11

Vilket gulligt par.,

Min lillebror har en kompis som kommer hit ganska ofta, och varje gång han är här låter dem som ett gammalt par, här är dagens uppsnappade konversation:

Lillebror: Nej, jag vill inte spela tevespel, det känns som om vi inte gör någonting annat nu för tiden.
Kompis: Men, du lät inte mig styra igår.
Lillebror: Jo, du spelade ju hela tiden... Kan vi inte gå ut i stället?
Kompis: Nej, då kommer du bara köra skateboard och inte umgås med mig.
(ja, han sa faktiskt så)
Lillebror: Jag lovar att det inte blir så, kan vi inte gå ut, det är så fint väder nu?
Kompis: Okej då, men skateboarden stannar hemma.
Hans ansikte antar den där trumpiga minen, lite som: Vad väljer du, mig eller skateboarden?
Lillebror: Jaja, jag ska inte ta med den.
De går ut i hallen och någon minut senare hör jag dörren slå igen för att sekunden senare öppnas.
Kompis: Skateboarden stannar hemma sa jag!

Haha, underbart.

Kram



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: