2010-04-16
 19:47:52

Gah, is the only word I use.

Är lite irriterad över en sak, men innan jag delar med mig av den till er vill jag bara klargöra en sak.
Jag är absolut inte feminist, jag vet att jag är 14-år och tjej och därmed kanske borde vara i alla fall lite egentligen, men det är jag inte. Inte alls faktiskt.

Ändå kan jag inte låta bli att irriteras över hur totalt obotligt korkat och rent av oförståerligt det är av lärarna att dela upp tjejer för sig och killar för sig på musiken under temadagarna. Jag förstår inte, exakt hur tror de könet spelar roll på vår musikaliskaförmåga? Nu när det även visat sig att jag var i princip den ända tjejen i klassen som valde musik som förstaval, kan man ju fråga sig hur många mellanstadiebarn gruppen där jag ingår kommer att innehålla.  Varför är vi inte bara blandade killar och tjejer så att vi i alla fall blir några fler från 8:an?

Jag förstår fortfarande inte, och inte heller verkar läraren som bestämde uppdelningen göra.
"Det är väl skönt att vara uppdelade killar och tjejer för en gångs skull?" Sa hon.

No shit Sherlock? Ojoj vad långsökt.

Det kommer ju inte bli att man är med sina tjejkompisar och kan spela över totalt, det kommer ju istället vara att man hamnar i samma grupp som de små femmorna och får agera "nu klappar vi takten"-ledare, och det känns kanske inte så kul.

Då är jag mycket hellre med killkompisarna i klassen,
som faktiskt (tro det eller ej) kan spela.

Love


Ebba :)
PUBLICERAT: 2010-04-16, 20:30:51

Håller med, det suger! Men vi borde fixa så att man kan va med killarna och ha idrott tycker jag, men bara vi från hög, inte småttingarna från mellan :)


Jennifer - teflonminnet
PUBLICERAT: 2010-04-16, 22:47:14 | URL: http://teflonminnet.blogg.se/

sv: Ebba :)



Precis, jag vill inte ha idrott om det blir med massa småtting tjejer :/ men om det blir med människor från vår klass så bytar jag till det, för det var mitt andra val :)



Love



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: