2010-02-13
 22:22:35

hej mitt vinterland.,

Och det bara fortsätter snöa, nu har den där mysglädjen över snön gått över till någon slags likgiltlighet. Eller för att vara ärlig, det gjorde den nog redan någon vecka efter jul. Skåne är inte till för sådana här aldrig sinande snöoväder, kollektivtrafiken kapsejsar och vägsaltet tar slut. Jag är helt redo för våren, visst jag tycker fortfarande vintern är väldigt mysig, i alla fall att titta på men jag är trött på att behöva vada genom halvmeter höga snödrivor, då är det inte lika mysigt.

Men nästa vecka, då du blir det andra bullar, då åker jag och resten av familjen annorlunda upp till Vämdalen för att åka skidor, och faktiskt använda oss av all denna snö som ligger och skräpar. Jag har aldrig varit så högt upp i Sverige så det ska bli spännande, för att vara ärlig har jag aldrig varit högre upp än Stockholm, men vad gör det?
Skidor, lov, ledighet, afterski och varmchoklad. Härligt!



överredigerad bild från mitten av december, då snön precis fallit.

Vad ska ni hitta på under sportlovet då?

Love



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: