2010-03-31
 17:32:29

den tjyv-aktige tjyven.

Jag hade en jätteläskig dröm i natt, allting började med att jag precis innan jag somnade låg och tänkte på vad jag skulle göra om det skulle komma in en tjuv i mitt rum när jag var vaken, men innan jag hade hunnit tänka igenom och byta tanke somnade jag och började drömma en väldigtväldigt verklig dröm:

Jag ligger i sängen och försöker somna när det kommer in en tjuv i mitt rum som smyger igenom rummet, nivet sådär tjuvaktigt (?), han tar upp min dator från skrivbordet och jag försöker vara så tyst som möjligt, när han vänder sig om och smyger tillbaka ut, på samma överdramatiska sätt som han gick in; slänger jag mig över honom bakifrån. Jag hoppar altså ner från loftsängen och upp på hans rygg, där jag på något superhjälteaktigt sätt får tag i datorn och lyckas placera den oskadad på skrivbordet undertiden som jag får ner tjuven på golvet och trycker upp min fot i hans nacke. Sen vaknar jag.

Allting var väldigt läskigt, men nu såhär i efterhand kan jag inte låta bli att undra om jag egentligen inte förstod att det var en dröm när jag såg hur han gick, jag menar i verkligheten skulle jag ju aldrig våga hoppa på någon sådär, inte ens om de tog min dator.

Nu på morgonen märkte jag att det nog gick ganska vilt till i verkligheten också då jag vaknade med en knäckt tånagel.. haha.

Det behövs nog ingen drömtydare för den här, jag älskar verkligen min dator och skulle gå nuts om den blev stulen.

Love



Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: