2009-11-26
 08:13:47

Guldglimt of today 26/11

Tjing!

Klockan är bara 8:00 men dagens guldglimt har redan hänt. Den hände faktiskt för redan en timme sedan :),
Mamma körde mig till skolan och påvägen satt vi och pratade om att hon ska till Washington med jobbet i februari. Inget konstigt med det förrän jag frågade henne:
- Ska du besöka vita huset?
Jag skrattar och hon tystnar.
- Ja, eh jo. Det ska jag nog.
Hon nickar och fortsätter, halvt för sig själv och halvt för mig och lillebror.
- Då kanske jag ser en glimt av Obama, eller hans två barn.
Hon tittar skämtsamt på mig.
- Näe, svarar jag. - De har nog livvakter upp i halsen. (lite konstigt, men jag sa så)
- Ja, vi får se.

Hon koncentrerar sig på att köra.

- Men du kanske träffar deras hund?
Mamma ler.
- Ja, men den har kanske också livvakt, Obama har iaf. inte tid att gå ut med den.
Hon fortsätter: - Vad var det nu för ras de hade? - Vattenkastanj?

- Vattenkastanj? Frågar jag.
- Ja
vattenkastanj? säger jag återigen.
Och mamma börjar gapskratta:
- Nej, vatten coko spaniel menade jag såklart.


Det här är nog ett sånt där, var där eller missa det ögonblick. Jag förväntar mig inte att ni ska förstå känslan och det oerhört komiska ;).

 

* No animals where humilitated during this scene*

Tjingtjong!





Kommentera gärna:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: